Informacja o podatkach
PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNY, LEŚNY,
OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH – OSOBY PRAWNE
Referat odpowiedzialny: Referat Finansowy
Miejsce załatwienia sprawy: Budynek Urzędu Gminy Studzienice, pok. nr 9
WYMAGANE DOKUMENTY:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu (nabycia, zbycia) należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy + Deklarację na podatek rolny z załącznikami.
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy nieruchomości + Deklarację na podatek od nieruchomościach z załącznikami.
- Umowę kupna – sprzedaży, Dowód rejestracyjny – do okazania + Deklarację na podatek od środków transportowych z załącznikami.
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy + Deklarację na podatek leśny z załącznikami.
TERMIN SKŁADANIA DEKLARACJI PODATKOWEJ
- podatek od nieruchomości – do dnia 31 stycznia,
- podatek rolny – do dnia 15 stycznia,
- podatek leśny – do dnia 15 stycznia,
- podatek od środków transportowych – do dnia 15 lutego.
TERMINY PŁATNOŚCI PODATKÓW
- podatek od nieruchomości – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie: do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia,
- podatek rolny – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada,
- podatek leśny – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 każdego miesiąca,
- podatek od środków transportowych – płatny w dwóch równych ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego do dnia 15 lutego i do dnia 15 września.
Uwaga! Jeżeli obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych powstał: po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września roku podatkowego, podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach w terminach:
- w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata,
- do dnia 15 września roku podatkowego – II rata;
po dniu 1 września podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy Studzienice w godzinach pracy Urzędu). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNY, LEŚNY,
OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH – OSOBY FIZYCZNE
Referat odpowiedzialny: Referat Finansowy
Miejsce załatwienia sprawy: Budynek Urzędu Gminy Studzienice, pok. nr 9
WYMAGANE DOKUMENTY:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu (nabycia, zbycia) należy zgłosić obowiązek podatkowy.
Należy załączyć:
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy + Informację o gruntach z załącznikami.
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy nieruchomości + Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych z załącznikami.
- Umowę kupna – sprzedaży, Dowód rejestracyjny – do okazania + Deklarację na podatek od środków transportowych z załącznikami.
- Akt notarialny lub Umowę dzierżawy + Informację o lasach z załącznikami.
Na podstawie otrzymanych dokumentów wystawia się decyzję ustalającą wysokość podatku.
TERMIN SKŁADANIA DEKLARACJI PODATKOWEJ
- podatek od środków transportowych – do dnia 15 lutego.
TERMINY PŁATNOŚCI PODATKÓW
- podatek od nieruchomości – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł. Podatek jest wtedy płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty,
- podatek rolny – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł. Podatek jest wtedy płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
- podatek leśny – płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł. Podatek jest wtedy płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Uwaga! W przypadku doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego później niż 14 dni przed terminem płatności – termin płatności podatku wynosi 14 dni od daty otrzymania decyzji.
- podatek od środków transportowych – płatny w dwóch równych ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego do dnia 15 lutego i do dnia 15 września.
Uwaga! Jeżeli obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych powstał: po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września roku podatkowego, podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach w terminach:
- w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata,
- do dnia 15 września roku podatkowego – II rata;
po dniu 1 września podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy Studzienice w godzinach pracy Urzędu). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
WPŁATY Z TYTUŁU PODATKU
- od nieruchomości,
- rolnego,
- leśnego,
- środków transportowych,
- oraz opłaty skarbowej i opłaty miejscowej,
dokonuje się gotówką lub bezgotówkowo w Kasie Urzędu Gminy Studzienice lub na rachunek bankowy:
Bank PEKAO SA I/O BYTÓW Nr rachunku: 72 1240 3783 1111 0000 4080 8822